Lansarea UN Global Compact Romania

February 26, 2015 in Press Releaseas

The CSR Agency anunta lansarea retelei Global Compact Romania (UNGC) la finalul lunii aprilie a acestui an. Reteaua locala va pune in practica principiile globale ale Organizatiei Natiunilor Unite (ONU) pentru setarea unei agende a sustenabilitatii corporative.

„Global Compact a lucrat foarte mult cu Dragos Tuta si echipa The CSR Agency pentru a coordona eforturile, pentru a recruta companii in sistemul Global Compact si pentru a crea momentul propice lansarii unui asemenea birou. Odata lansat, Global Compact Network Romania va fi recunoscut oficial ca parte din familia Global Compact, alaturandu-se unui grup de peste 80 de retele din intreaga lume”, afirma Walid Nagi, Head of Local Networks al UN Global Compact.

Lansarea Global Compact Network Romania se va face cu sprijinul Ambasadei Olandei in Romania, in cadrul unui eveniment la nivel inalt pentru actuali si potentiali participanti care se vor intalni cu reprezentanti ai UN Global Compact. Obiectivul acestui eveniment este dezbaterea temelor legate de sustenabilitatea corporativa, dar si aflarea informatiilor legate de beneficiile si oportunitatile oferite de biroul Global Compact Network Romania. Data exacta si locul desfasurarii evenimentului vor fi anuntate in scurt timp.

Dragos Tuta, Managing Partner The CSR Agency, gazda retelei locale Global Compact, declara:

Ii invit in acest efort pe toti managerii organizatiilor care isi doresc un mediu economic responsabil si prosper in Romania. Vom deveni parteneri pentru a putea obtine aici profit pe termen lung pentru fiecare organizatie in parte, dar si pentru a asigura prosperitatea stakeholderilor cu care interactionam. Intr-un mediu sarac si care nu sprijina dezvoltarea sustenabila, organizatiile nu se pot dezvolta sanatos. Majoritatea companiilor multinationale care au subsidiare in Romania si care conduc acum locomotiva economica a tarii sunt deja semnatare ale celor 10 principii Global Compact. Le asteptam alaturi de noi in acest efort pentru a asigura impreuna sustenabilitatea mediului economic local. <<Lideri globali – eroi locali>> este sloganul unei companii multinationale care rezuma cel mai bine indemnul nostru. De asemenea, speram sa vedem din ce in ce mai multi antreprenori romani care sa isi doreasca sa contribuie la sustenabilitatea economiei chiar <<de acasa>>.

Matthijs van Bonzel, Ambasadorul Olandei la Bucuresti:

Incurajam toate companiile, mari si mici, locale si straine, sa adere la UN Global Compact prin implementarea pe deplin a principiilor de CSR in practicile de afaceri de zi cu zi. In ultimii ani, comunitatea internationala de business a devenit tot mai constienta de importanta Responsabilitatii Sociale Corporative, nu doar la nivel de concept ci – mult mai important – ca mod de lucru. Companiile au constatat ca principiile de CSR nu favorizeaza doar planeta si oamenii, ci si profiturile. Alaturi de organizatiile neguvernamentale, mediul de afaceri a devenit mai ferm in afirmarea preocuparii pentru toate aspectele de CSR. Este o evolutie pozitiva faptul ca mediul de afaceri si cel neguvernamental lucreaza impreuna in Romania pentru cresterea nivelului de intelegere si implementare a practicilor responsabile in aceasta tara. Ambasada Olandei sprijina aceasta evolutie, in calitate de factor guvernamental preocupat sa incurajeze si sa inlesneasca astfel de practici. Constituirea retelei locale a UN Global Compact contribuie semnificativ la cresterea nivelului de Responsabilitate Sociala Corporativa in Romania.

Deja 18 organizatii din Romania sunt semnatare ale celor 10 principii Global Compact, atat companii cat si organizatii non-guvernamentale.

Lista organizatiilor care si-au anuntat sustinerea pentru lansarea retelei locale cuprinde: OMV Petrom SA, Raiffeisen Bank Romania, Coca-Cola Hellenic Romania, KMG International, Damen Shipyards Galati, Baneasa Developments, Continental Romania, The CSR Agency, MaiMultVerde si Fundatia Galei Societatii Civile.

Mai multi lideri ai acestor organizatii si-au exprimat sustinerea pentru lansarea biroului local al Global Compact.

Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom spune ca: „Aderarea OMV Petrom la UNGC in 2013 a fost un pas firesc pentru o companie pionier si lider in domeniul responsabilitatii sociale in Romania. Transparenta in raportare este esentiala pentru buna functionare a pietei, iar din 2017 raportarea non-financiara va deveni obligatorie la nivelul UE. Noi interactionam zilnic cu mii de furnizori care acum isi asuma un comportament responsabil fata de angajati, mediu si comunitatile locale. Mai mult, in calitate de membri UNGC suntem in contact permanent cu marii jucatori si avem acces la exemple internationale de buna practica. Este un exercitiu permanent de invatare, dar si de educare a noastra si a partenerilor nostri in spiritul responsabilitatii. Personal, cred ca succesul economic pe termen lung al unei companii este dat tocmai de capacitatea acesteia de a-si maximiza rolul activ pe care il are in societate, pe langa acela de a fi performanta economic. Pe scurt, lumea pe care ne-o dorim trebuie sa o construim noi insine, in fiecare zi.”

„Alaturarea Raiffeisen Bank la initiativa de responsabilitate la nivel mondial UN Global Compact este un pas firesc, ce vine in continuarea celor deja facute de companie in promovarea unor practici de business responsabile. In consecinta, am decis totodata sa facem parte din grupul de initiativa ce va infiinta o retea locala UNGC, care, intr-un orizont de timp nu foarte indepartat, speram sa reuneasca cat mai multe companii din Romania preocupate de dezvoltarea durabila”, spune Steven van Groningen, Presedinte si CEO Raiffeisen Bank.

„Responsabilitatea sociala corporativa este de o mare importanta pentru grupul Coca-Cola Hellenic si, implicit pentru operatiunile locale. Integrarea principiilor sustenabile in activitatile curente, pentru companiile mature, reprezinta un element cheie in dezvoltarea strategiei de afaceri. De aceea, in Coca-Cola HBC Romania, atat prin activitatea zilnica, cat si prin proiectele pe care le desfasuram, urmarim sa atingem cele mai inalte standarde de performanta operationala si sa cream totodata valoare pentru actionari si pentru comunitate. Acestea ne ajuta sa asiguram un mediu de lucru propice angajatilor, sa ne servim, la standarde inalte, clientii si consumatorii, sa colaboram bine cu furnizorii. Intotdeauna ne implicam in proiecte care sa aduca valoare in comunitatile in care operam si prin care sa reducem impactul asupra mediului. Participand la fondarea Retelei Locale UN Global Compact dorim sa ne asumam rolul de a promova standarde inalte in ceea ce priveste dezvoltarea durabila si sustenabilitatea afacerilor in Romania.”, Jaak Mikkel, General Manager Coca-Cola HBC Romania.

Birourile retelelor locale sunt entitati independente, care lucreaza indeaproape cu organizatia Global Compact a Natiunilor Unite pentru a pune in practica principiile globale ale acesteia la nivel de tara si pentru a le integra cu initiativele locale in contextul mai larg national si cultural. Reteaua locala a UNGC sprijina companiile (atat pe cele locale cat si subsidiarele corporatiilor internationale) care s-au angajat in cadrul Global Compact sa respecte implementarea celor 10 principii si sa creeze oportunitati pentru a conecta mai multe categorii de stakeholderi in randul unor actiuni colective.

„Am ales echipa The CSR Agency pentru ca au facut o treaba extraordinara in cresterea popularitatii principiilor Global Compact in Romania pana acum. Au aratat o implicare totala pentru atingerea scopurilor – sa crestem sustenabilitatea corporativa in randul organizatiilor din Romania si pentru a stabili un birou local aici”, mai spune Walid Nagi, Head of Local Networks al UN Global Compact.